Natuurlijke heling

28 januari 2015 - Bentota, Sri Lanka

Het einde komt in zicht. Op naar Bentota. Deze toeristenplaats ligt ook aan de kust. We vermijden ook dit keer de drukke weg langs de kust en fietsen door het binnenland langs een water wingebied met veel watervogels. We trappen door de jungle en de apen lopen boven ons hoofd over de elektriciteitsdraden. Dat klikpedalen ook een keerzijde hebben merken we wanneer één van ons bij een stop vergeet om de voeten vroegtijdig los de klikken. Dus een valpartij is het gevolg. De schade is niet meer dan een beschadigde knie waar het ‘behang’ vanaf is. De dorpelingen zijn zeer behulpzaam. Eén van hen haalt een tak van de boom, schraapt de bast van tak en in versnipperde vorm legt hij het goedje op de wond. Niks pleisters  of moderne verbandmiddelen maar gewoon natuurlijke heling. Het hotel schijnt een arrangement te hebben met een Duitse toeristenorganisatie. En dat is te merken. De dikbuikige Duitse gasten laten het bier rijkelijk vloeien. Wij gaan eerst naar het strand en duiken in de meters hoge golven. We hebben pret als een stel kinderen.

1. Nicolette:
    1 februari 2015
    Geweldig, zo'n natuurlijke heling!
    Toen ik in Suriname, in " het bos" was,hadden we op een jungletocht ook een gids die ons allerlei middeltjes uit de natuur uit kon leggen. De mensen maakten daar ook altijd gebruik van!
    Hoop dat het bij jullie kniewond ook goed gewerkt heeft!