Gebitsrenovatie

9 januari 2015 - Puttalam, Sri Lanka

Vandaag staat de rit van 75 km naar Puttalam op het programma. Vanaf de kust schieten we het binnenland in en eindigen weer aan de kust. De temperatuur raakt tegen de middag de 39 graden aan. Gisteren hadden we voldoende afkoeling door de zeewind maar vandaag is het zweten geblazen. We fietsen door een landelijke omgeving met veel kokosnotenplantages en bananenbomen. We kunnen het bijna niet geloven maar zo'n 100 meter voor ons steekt een olifant de weg over. We zetten aan om een foto te maken maar. Aan de kant van de weg briest de olifant even flink en voordat wij maar een foto kunnen maken, is de olifant hem al gesmeerd. We komen nu in een gebied waar vooral veel moslims  wonen. In gebrekkig Engels valt er best een praatje te maken. Opvallend is vaak de erbarmerlijke gebitstoestand. Tandartsen en mondhygiënisten zouden hier heel goed werk kunnen doen wat betreft gebitsrenovatie. Mooi idee voor een vrijwilligersproject. Gisteren waren er presidentsverkiezingen. De zittende president moet plaats maken voor een ander en zijn aanhangers laten dat enthousiast merken. Maar verder is alles dicht om opstootjes te voorkomen. Tot overmaat van ramp geldt de hele dag een alcoholverbod want wij lusten graag een koud biertje bij het eten. Gelukkig weten wij de eigenaar van het hotel over te halen om tijdens het diner een biertje te schenken. Maar dan moeten we wel boven op het balkon eten want niemand mag het zien.

1. Tineke.v.d.Pol:
    9 januari 2015
    75 km hebben jullie dat wel goed? hier in holland is 75km al veel laat staan daar met 39gr is het haast niet tedoen.
    Leuk voor ons mee te kijken en te lezen wat jullie zo,n dag allemaal mee maken.
    Leuke foto,s
  2. Henk:
    9 januari 2015
    Hoi Hetty, Bertha, Wim en Jan,

Mooie verhalen weer. Voor jullie is het genieten, dat is merkbaar. Mooi. Lekker genieten van het mooie weer en de bijzondere cultuur, terwijl het in Holland herfst lijkt. Geniet verder. Wij kijken weer uit naar de volgende verhalen.