Gezien maar niet geschoten

10 januari 2015 - Wilpattu National Park, Sri Lanka

Vandaag fietsen we naar het Wilpattu National Park over een landelijke weg. Nu we verder verwijderd raken van de kust, verandert ook  het landschap. We zien meer rijstvelden, die er overigens veel minder strak bij liggen dan in Indonesië of Thailand. Al vroeg in de middag komen we aan in het Wilpattu National Park. Met een opervlakte van bijna 1000 vierkante kilometer is dit het grootste park van Sri Lanka. Er leven onder andere olifanten, beren, luipaarden en veel vogels. Door de grote oppervlakte van het park is de kans gering om dieren te spotten. Maar we gaan toch een paar uur op safari. Best leuk met een jeep het park in. Pauwen en vogels zien we genoeg maar we willen natuurlijk een olifant, beer of luipaard zien. Op de weg terug zien we tot grote opwinding een luipaard aan de rand van een dicht bos. We pakken onze camera maar voordat we een plaatje kunnen schieten, is de luipaard al weer vertrokkken.

1. Erna Vruggink:
    13 januari 2015
    Leuk om jullie fietstocht via de verhalen te volgen. We zien het al zo voor ons en proefen ook zo de sfeer:)
    Genietze met z'n viertjes van de cultuur en elkaar.
    Hartelijke groet uit een wit en zonnig Mauterndorf. Arend en Erna
  2. Annie:
    14 januari 2015
    Niet geschoten is altijd mis ,jammer