Kanonskogel

23 januari 2015 - Embilipitiya, Sri Lanka

We komen in de buurt van de zuidkust. De 'bounty-beaches' lonken. Maar vandaag eerst nog naar Embilipitiya. De etappe voert door een prachtige landelijke omgeving over smalle weggetjes. Een gebied waar nauwelijks toeristen komen. En dat is te merken. De locals roepen en zwaaien en natuurlijk willen ze weten waar we vandaan komen. Wanneer we een stop maken, loopt het dorp uit. Hier tref je authentiek Sri Lanka. De mensen zijn vriendelijk en zoals in veel Aziatische landen bescheiden en een tikkeltje verlegen. Onderweg eten we buffeljoghurt en het smaakt prima. Het landschap is heuvelachtig en gevarieerd. Rijstvelden, bananenplantages en de vele palmbomen met kokosnoten wisselen elkaar af. De palmbomen hangen vaak gebogen over de weg. Plotsklaps valt een kokosnoot spontaan hoog uit de boom net voor onze fietsen op de weg met een klap van een kanonskogel. We hebben geluk gehad want zo'n ding is erg hard.

1. Nicolette:
    28 januari 2015
    Weer mooie tochten gemaakt!
    De laatste dagen nog aan het strand of blijven jullie fietsen tot aan het vliegveld?
    Wij genieten in ieder geval mooi mee, van jullie reisverhalen!
    Groetjes van ons vijven