Eindelijk.......

24 januari 2015 - Dikwella, Sri Lanka

Vroeg uit de veren. Om half zes met een Jeep naar het Udawalawe National Park. Het staat bekend om de vele wilde olifanten. Het moet wel vreemd lopen wanneer we vandaag geen olifant te zien krijgen. En inderdaad, we worden beloond. Enige opwinding krijgt vat op ons. Eerst zien we enkele mannelijke olifanten die zoals gebruikelijk alleen hun weg zoeken. Later zien we een kudde vrouwelijke olifanten met een baby-olifant. Ja, hier horen de olifanten thuis, gewoon in het wild. Waterbuffels baden lekker in het meer en de krokodillen zwemmen vrolijk rond. Na de safari snel de fiets op richting Dikwella aan de zuidkust. We willen er rap naar toe want we hebben zin in het strand dus het tempo gaat er op. Het natuurschoon onderweg is weer prachtig. We komen langs een reusachtig boeddhabeeld van maar liefst 50 meter hoog. We komen er snel achter dat de zuidkust toeristisch is want ons beoogde verblijf zit vol. Maar de eigenaar regelt snel een prima alternatief. We eten op het terras met uitzicht op de indische oceaan en we zeggen: bofkonten dat zijn we.

1. Nicolette:
    31 januari 2015
    Weer een paar mooie ervaringen rijker!
    Hebben jullie steeds de hotels pas bij aankomst geboekt en niet tevoren? Dan is dat steeds mooi gelukt!
    Geniet nog heerlijk van het strand!
    Groetjes, Ad&Nic
  2. Hennie:
    31 januari 2015
    Wat hebben jullie al veel moois gezien het is een indrukwekkend, land met een prachtige natuur als ik het zo hoor en de foto's zie, geniet er van!
    Gr. Hennie en Ad