Gat in het dak

15 januari 2026 - Tambon Sam Roi Yot, Thailand

We gaan op weg naar Sam Roi Yot. Dat ligt aan de kust en het schijnt een mooi strand te hebben. We hebben Hua Hin nog maar net verlaten en de weg is niet vlak meer. We krijgen met serieuze klimmetjes te maken dus de beenspieren moeten harder aan het werk. Het traject is mooi. Eindeloze velden met ananassen en op de achtergrond de bergen. 
Er is hier kennelijk business voor luxueus onroerend goed. Er worden veel fraaie huizen uit de grond gestampt. Vaak bij elkaar in een villapark met een grote muur eromheen en eigen bewaking. Voor € 100,000 heb je hier een hele luxe villa. Natuurlijk met zwembad.
We bereiken de kust en het laatste stuk naar Sam Roi Yot fietsen we langs de blauwe zee en mooie stranden. We merken aan het aantal resorts, dat hier veel toeristen komen. Sommige resorts zitten vol, maar we vinden een mooi resort voor een paar nachten. De volgende dag willen we de Praya Nakhon Cave in het Khao Sam Ron Yot National Park bezoeken. We gaan er op de fiets naar toe. Wanneer we bij het bezoekerscentrum zijn, laten we ons met een bootje naar het startpunt van de klim brengen. Om bij de grot te komen, moeten we eerst een behoorlijke klim trotseren. Bezweet en al komen we aan bij de grot. Maar het is de moeite waard. In de grot staat het iconische Kuha Karuhas paviljoen, dat werd gebouwd voor Koning Rama V. De lichtinval is prachtig want we zijn er op het juiste moment. Het zonlicht schijnt door het gat in het dak van de grot en verlicht op bijzondere wijze het paviljoen. Het ziet er koninklijk uit

Foto’s

2 Reacties

  1. Arend vruggink:
    17 januari 2026
    Wat een mooie en herkenbare foto’s. En wat een superfijn land om op de fiets te verkennen.
    Geniet er van.
    Groet Erna en Arend
  2. Arend vruggink:
    17 januari 2026
    Wat een mooie herkenbare foto’s .En wat een fijn land om per fiets te verkennen. Geniet er van .
    Groet
    Erna en Arend